tirsdag den 9. juni 2009

Online marketing

Search marketing
Search marketing dækker over begrebet markedsføring i søgemaskiner. Den lange mest brugt form for search marketing er Google Adwords, som er de annoncer, der dukker op, når man laver en søgning på Google.

Social media marketing
En af det lidt nyere formere for online markedsføring er social media marketing. Det er blevet utroligt populært blandt danskere at benytte sociale tjenester som Facebook, twitter mm. I øjeblikket har over 2 mio danskere en profil på Facebook, og twitter er rigtig godt på vej. I den forbindelse er det meget naturligt at mange virksomheder ser store muligheder i at bruge social media marketing.

Mobile marketing
Mobile marketing er efterhånden blevet mere og mere brugt. Stort set alle i den mest købedygtige alder har idag en mobil telefon, og af den årsag, er det meget naturligt, at det er et interessant redskab i firmaer marketing kampagner. Mobile marketing bruges typisk til branding, skabe awareness og skabe øget loyalitet blandt kunder.

Analytics
Uanset hvilken type af online markedsføring, man benytter sig af, så er en af de største fordele at man kan måle alt på nettet. Google Analytics er vel nok det mest brugte redskab idag, til at måle trafik, konvertering og en masse andet. Analytics har flere fordele, det er for det første gratis at bruge, men det er også meget advanceret, så man kan stort set bruge det til alle former for måling og benchmarking.

Alle er værktøjer der er svære at undvære, hvis man gerne vil fremad ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar